„Hrozně se mi líbí, že každý den je tu úplně o něčem jiném,“ říká Zuzka Koperdáková z firmy šéfbot


Po více než 15 letech v korporátu, kde Zuzky posláním bylo zlepšovat zákaznický zážitek, se rozhodla skrze chatboty zlepšovat komunikaci firem se zákazníky. Zeptali jsme se Zuzky na to, jak se vlastě k chatbotům a do firmy šéfbot s.r.o. dostala, co jí na její práci baví a hlavně, jaké to bylo pracovat za lockdownu spolu se dvěma dětmi z domova.

V šéfbotu, asi jako v každé firmě, vidí zákazníci jako první obchodníka. Nicméně, Zuzko, ty jsi nejdůležitější článek spolupráce s klienty, protože s nimi komunikuješ během tvorby konverzačních schémat a rozděluješ práci kolegyním na produkci. Jak jsi se vlastně do šéfbota dostala?

Omylem! Měla jsem se vracet do korporátu, ale protože mám dvě malé děti, tak se mi tam moc vracet nechtělo. Představa, že tam budu od rána do večera a bez osobního života, protože tam to tak prostě je, mě docela děsila. Proto jsem se začala ohlížet po něčem jiném. Náhodou jsem narazila na web Mavimi, kde na mě vykouknul inzerát šéfbota. Ten mi přišel sympatický, tak jsem to prostě zkusila.

Jak dlouho jsi byla na mateřské dovolené a jaký druh práce jsi hledala předtím?

Na mateřské jsem byla dohromady 6 let a předtím jsem dělala projektového manažera. Nejdřív jsem tedy koukala na podobné pozice třeba v Amazonu nebo Microsoftu, ale všechny nabídky byly jen na hlavní pracovní poměr. To pro mě, těsně po skončení rodičovské dovolené, bylo neslučitelné s fungováním rodiny.

Čím tě zaujal inzerát šéfbota na Mavimi?

Pamatuju si, že v inzerátu zazněla věta „hledáme kreativního člověka“. Z toho mi bylo jasné, že nepůjde o stereotypní práci, nuda od rána do večera, ale že se člověk bude moct i kreativně „vyřádit“. To byla rozhodně věc, která mě zaujala.

Po mateřské ses asi dost těšila do práce. Ty jsi vlastně nastoupila týden předtím, než přišel první lockcdown kvůli Covidu-19, že?

Nastupovala jsem začátkem března. V té době jsem pracovala na dohodu, takže jsem v práci byla jen pár hodin dopoledne. Takhle to bylo asi dva týdny a pak se kvůli Covidu všechno zavřelo.

Jak probíhal tvůj pracovní den spolu s dětmi doma a klienty hladových po chatbotech?

Já jsem měla velkou výhodu, že jsem mohla odjet z Prahy na venkov, takže děti mohly být venku. Babička se o ně postarala, když bylo potřeba a já měla dopoledne na telefonní hovory s klienty. Po večerech jsem zase dělala konverzační mapy. Ty jsem pak konzultovala se šéfem třeba v deset večer.

Vyšel ti při této těžké době šéfbot vstříc?

Maximálně! Nedokážu se představit, že by jinde po tak krátké době byli ochotni pokračovat ve spolupráci. Já jsem věřila tomu, že jakmile se kvůli Covidu všechno zavřelo, tak jsem bez práce. Protože po 14 dnech si zaměstnance nenecháš, když ho nemáš vyzkoušeného, a ještě k tomu může pracovat jenom z domova.

Co tě na tvojí práci nejvíc baví?

To právě souvisí s tím, proč jsem do toho vůbec šla. Hrozně se mi líbí, že každý den je tu úplně o něčem jiném. Každý klient je úplně jiný, někteří jsou fajn, někteří jsou ještě víc fajn. Je to prostě kreativní práce. Ta práce s lidmi, s klienty, je zajímavá už jenom tím, že je to neustálé bilancování mezi přáním klienta a možnostmi firmy.  

Je něco, co je naopak náročné?

Ti náročnější klienti jsou nároční, hlavně na psychiku, ale tak to je při jakékoliv práci s lidmi. Na druhou stranu je to ale výzva, protože vím, že když zvládnu ty náročnější klienty, tak s těmi pohodovými je pak komunikace úplně v klidu.

Je nějaký chatbot, na který jsi opravdu pyšná?

Já si myslím, že se nám povedli všichni chatboti, protože všem věnujeme tu stejnou péči. Někdo nám nechá volnou ruku na tvoření a někdo s námi na tvorbě spolupracuje, ale vždy musí být výsledek chatbot, který funguje na jedničku.

Nejzajímavější, a možná jeden i z těch vtipnějších klientů, je Flagranti, protože průvodce světem sexuálních pomůcek, to se jen tak nevidí. Také mě bavily všechny neziskovky, které jsme dělali., třeba Člověk v tísni nebo Prague Pride. To jsou asi moji nejoblíbenější chatboti.

Aktuálně hledáte nové kolegy a kolegyně na produkci, což je práce, s kterou jsi původně začínala. Je něco, co bys chtěla vzkázat případným zájemcům a zájemkyním?

Je to tu fajn, je tu zábava a pokud vás baví komunikovat, vymýšlet komunikační linky, vcítit se do klientů a pomoct jim se zorientovat na webu, tak vás rádi uvidíme.

https://sefbot.cz